5e dag holiday inn - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Glenn & Marianne Dings - WaarBenJij.nu 5e dag holiday inn - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Glenn & Marianne Dings - WaarBenJij.nu

5e dag holiday inn

Blijf op de hoogte en volg Glenn & Marianne

28 April 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Vanochtend weer vroeg wakker zoals gewoonlijk, douchen, aankleden en opnaar het ontbijt.
We wierpen nog een blik op de zee en zagen allerlei rode vlekken, geen idee wat het was.
Later tijdens het snorkelen kwam glenn er al snel achter wat het was, het waren enorme zwermen mini kwalletjes.
Glenn rende als door een wesp gestoken het water uit, overal had hij pijn....zijn gezicht en ze waren zelfs tussen zijn zwemvest gekropen.
Het snorkelen was dus van korte duur, hij had er echt geen zin meer in.
Op de weg terug lagen er twee Australiërs bij het zwembad, daar raakte ik mee aan de praat ze zeiden gelijk jullie krijgen een nieuwe koning dat was hier zelfs in de krant, erg aardige mensen.
,s middags zo heet 38 graden dat ik even de koelte van de airco op moest zoeken, normaal kan ik ontzettend goed tegen de hitte maar deze keer niet ik wijt dit aan de enorme lading medicijnen die ik in moet nemen.
Eind van de middag weer even een stukje naar buiten om een ijsje te gaan eten, verpakt ijs voor de veiligheid.
Daarna gewoon even gekeken bij het strand en onze vrienden de krabben, die hadden het te heet en lieten zich niet zien.
Toen om gekleed voor het diner bij onze stamkroeg jasmin, het was er zo druk dat we even aan de bar moesten wachten voor een tafeltje, daar raakte ik aan de praat met de eigenaar, die vroeger mode ontwerper was geweest en toen hij al zijn geld kwijt geraakt was was afgereist naar Thailand.
Oorspronkelijk was hij schots, 20 jaar geleden was hij verliefd geraakt op Thailand, dus toen hij niets meer had negen jaar geleden ging hij naar Thailand en begon daar aan het strand een eettentje genaamd naar zijn Thaise vrouw die hij had leren kennen.
Na weer heerlijk gegeten te hebben raakten we aan de praat met jasmin, we vertelden dat we heerlijk gegeten hadden, ze vertelde dat ze iedere twee dagen verse aanvoer kregen via de boot.
Morgen zouden we er ook gaan lunchen omdat het mijn verjaardag was, ze vertelde me dat ik dan mee kon kijken bij het koken omdat ik aangaf dat ik graag Thais wilde leren koken.
Tja zo regel de dat even holiday in kan de pot op met zij. Cooking class van 60 euro.
Bij de seagypsies nog even cola gehaald, daar was de illegale Thaise roulette weer bezig, ik vroeg of ik mee mocht doen de inzet was 20 Harm omgerekend 52 eurocent, nou dat kon wel.
Grote hilaritiet bij de locals dat ik mee wilde doen, en .........ik won ook nog.
Echt zo illegaal als wat want glenn mocht geen foto maken,
Later vroegen ze me nog meer mee te doen maar ik had mijn lolletje al gehad.
De kleine boefjes waren er ook weer, verderop hoorde we muziek en daar stond een hele zielige travistiet een act te doen.
Het is echt ongelofelijk hoeveel meisjes met een beetje meer hier rond lopen, voor de mensen die dit niet begrijpen omgebouwde en verkleede kerels.
Het is hier totaal geaccepteerd.
Zo dit was het weer voor vandaag.

  • 28 April 2013 - 19:08

    Cora:

    Het zit jullie wel lekker mee zeg. Nu weer gore kwalletjes, voor hetzelfde geld zit Glenn helemaal onder de uitslag of-weet-ik-veel-wat..... Dus we kunnen rekenen op een echte Thaise maaltijd van je als jullie weer thuis zijn? Nog eventjes en dan zit het er weer op voor jullie. Zal de mannen vast op jullie thuiskomst voorbereiden. Groetjes, Cora.

  • 28 April 2013 - 22:49

    Petra:

    Glenn had wel weer pech zeg, dat doet inderdaad heel erg zeer die kwallenbeten.
    Marianne, gefeliciteerd met je verjaardag. Nu dat ik het lees, herinner ik me weer
    dat je 3 jaar geleden in Thailand getrakteerd had met je verjaardag. een fijne dag.
    Veel liefs van Henny en Petra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Phi Phi Don

Mijn eerst komende vakantie

14 April vertrekken we naar Zuid Thailand

Recente Reisverslagen:

14 April 2014

samenvatting van een paar dage n

11 April 2014

Gambia dag 8

06 April 2014

dag 3

05 April 2014

gambia dag 2

05 April 2014

gambia dag 1
Glenn & Marianne

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 16604

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 02 Mei 2012

Mijn eerst komende vakantie

Landen bezocht: